[logo]
RADOMSZCZAŃSKI UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU "WIEM WIĘCEJ"
www.wiem-wiecej.com.pl
Biuro uniwersytetu mieści się w Radomsku, przy ul. Prymasa Wyszyńskiego 27
tel. 660-408-033
Biuro RUTW "Wiem więcej" jest czynne w robocze poniedziałki w godzinach 10.00 do 12.00,  środy w godzinach 10:00 do 12:00 i piątki w godzinach 10:00 do 12:00
Nasi Przyjaciele i Sponsorzy:
dr Jarosław Ferenc
Prezydent Miasta Radomska
Małgorzata
Kańska - Kipigroch
Zastępca Prezydenta Miasta Radomska
Mirosław Olszewski
Dyrektor Regionalny SAN
Andrzej Andrysiak
Wydawca Gazety Radomszczańskiej
Marek Kurczych
Paweł Worwąg
Standardy działania

W dniach 3 - 5 grudnia w Starym Sączu odbyły się warsztaty, których tematyka skupiona była na „Standardach działania UTW w praktyce”. Ogólnopolska Federacja UTW w Nowym Sączu do udziału w warsztatach zaprosiła po dwie osoby z zarządów lub komisji rewizyjnych pięciu wybranych uniwersytetów z: Legionowa, Kędzierzyna Koźle, Jaworzna, Tarnobrzegu i Radomska. Udział w tych warsztatach traktujemy jako swoiste wyróżnienie. Nasza organizacja reprezentowana była przez niżej podpisaną oraz Annę Kossowską.

Celem warsztatów było przygotowanie indywidualnych planów wdrożenia „Standardów działania UTW” w poszczególnych uniwersytetach, dążących do uzyskania certyfikatu: brązowego, srebrnego lub złotego. Tematy warsztatów były następujące: Analiza obszaru formalno-prawnego działalności UTW, Analiza potencjału merytorycznego i organizacyjnego UTW, Analiza potencjału współpracy UTW z organizacjami pozarządowymi.

Rzeczą bardzo istotną zajęć było zdefiniowanie pojęcia „standaryzacja” oraz określenie jego znaczenia dla instytucji i organizacji, któremu to pojęciu chcą się podporządkować. Zatem „standaryzacja” to wprowadzenie jednolitych norm, działanie według ściśle określonego klucza. Procedura wprowadzania standardów nie jest sztuką dla sztuki, to bardzo konkretne postępowanie dotyczące formułowania dokumentów, tworzenia ich, przechowywania, ustalania ich obiegu w ramach organizacji, to pewien określony schemat pracy. Korzyści, jakie wynikają z wdrażania i stosowania standardów, też nie są sobie a muzom, gdyż przekładają się na ogólny rozwój organizacji, wzrost profesjonalizmu działania, podniesienie poziomu jakości obsługi klienta/członka/słuchacza, zwiększenie efektywności zarządzania, zwiększenie transparentności, wzrost wiarygodności podmiotu (czyli instytucji, organizacji), podniesienie atrakcyjności podmiotu jako partnera do współpracy, zwiększenie szans na pozyskanie środków finansowych na działalność statutową.

Udział w powyższych warsztatach pozwolił nam skonfrontować wymagania wypływające z procesu standaryzacji z zastanym stanem faktycznym istniejącym w naszej organizacji. Bez fałszywej skromności i z prawdziwą satysfakcją stwierdzamy, że w zakresie tworzenia, układania i klasyfikowania dokumentów nasz uniwersytet plasuje się na wysokim poziomie. Jest to powód do zadowolenia, ale wiemy też, że jeszcze sporo jest do uzupełnienia. Przed nami procedura certyfikacji.

Intensywne szkolenie od rana do wieczora, które na pewno nie było wypoczynkiem (co jeszcze czasem „pokutuje” w sposobie myślenia niektórych osób), nie dało żadnych szans na relaks w Starym Sączu, a panoramę gór podziwialiśmy tylko z okien obiektu, w którym przebywaliśmy. Warsztaty były w stu procentach pracą metodyczną i merytoryczną, która ma nas przygotować do… następnej pracy, tej uskutecznianej już na własnym podwórku, czyli w naszym radomszczańskim uniwersytecie.