[logo]
RADOMSZCZAŃSKI UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU "WIEM WIĘCEJ"
www.wiem-wiecej.com.pl
Biuro uniwersytetu mieści się w Radomsku, przy ul. Prymasa Wyszyńskiego 27
tel. 660-408-033
Biuro RUTW "Wiem więcej" jest czynne w robocze poniedziałki w godzinach 10.00 do 12.00,  środy w godzinach 10:00 do 12:00 i piątki w godzinach 10:00 do 12:00
Nasi Przyjaciele i Sponsorzy:
dr Jarosław Ferenc
Prezydent Miasta Radomska
Małgorzata
Kańska - Kipigroch
Zastępca Prezydenta Miasta Radomska
Mirosław Olszewski
Dyrektor Regionalny SAN
Andrzej Andrysiak
Wydawca Gazety Radomszczańskiej
Marek Kurczych
Paweł Worwąg
ABC - BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z KART PŁATNICZYCH

Szanowni Studenci

Fundacja Europejski Instytut Rozwoju Obywatelskiego w porozumieniu Ogólnopolską Federacją Stowarzyszeń UTW kontynuuje akcję mającą na celu:

  • edukowanie w zakresie bezpiecznego korzystania z elektronicznych form płatności (np. bankowość internetowa, karty płatnicze itp.)

Załączamy artykuł dotyczący bezpiecznego korzystania z kart płatniczych.

ABC - BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z KART PŁATNICZYCH

SENIORZE PAMIĘTAJ!

  1. Chroń poufność kodu PIN do karty - nie zapisuj go na karcie; nie noś zapisanego na kartce w tym samym portfelu, co kartę; zasłaniaj dłonią klawiaturę podczas wpisywania PIN-u na terminalu płatniczym lub bankomacie.
  2. Zrezygnuj z wypłacenia pieniędzy, gdy bankomat wydaje się „podejrzany” (złodzieje stosują urządzenia do skanowania kart, minikamery, nakładki na klawiatury itp.) - jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, zmień bankomat.
  3. Chroń numer karty i dane osobowe, dzięki którym złodziej może np. dokonać zakupów w  Internecie.
  4. Gdy zgubisz kartę bądź gdy zostanie ona skradziona, zastrzeż ją jak najszybciej - obecnie funkcjonuje wspólny numer telefonu do zastrzegania kart płatniczych dla większości banków w Polsce [+48] 828 828 828. Wykaz banków, które przystąpiły do tego systemu, znajduje się na stronie: www.zastrzegam.pl
  5. Zgłoś fakt kradzieży policji, która wyda stosowne zaświadczenie będące dowodem dla banku, że karta nie została utracona z Twojej winy. W przypadku zgłoszenia reklamacji transakcji dokonanych utraconą kartą, niezbędne będzie przedstawienie w banku potwierdzenia dokonania takiego zgłoszenia.