Na spotkaniu integracyjnym w dniu 7 marca 2019 roku gościliśmy p. Michała Sewerynka - Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Radomsku, który mówił o sprawach bardzo interesujących i istotnych dla każdego z nas.
Przekazał nam wiele cennych wskazówek, jak postępować, gdy jesteśmy niezadowoleni z jakiejś transakcji lub usługi. Dowiedzieliśmy się, kiedy zakupiony towar podlega zwrotowi, jaka jest różnica między rękojmią, a gwarancją. Czy koniecznie trzeba mieć oryginalne opakowanie przy składaniu reklamacji. Uświadomił nam, że nie tylko faktura i paragon są dowodem zakupu, może nim być również wyciąg z rachunku bankowego czy też potwierdzenie płatności kartą.
Rzecznik radził, aby reklamacje składać pisemnie i wysyłać listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Dowiedzieliśmy się również, jaka jest różnica między zaliczką, a zadatkiem; ma to duże znaczenie wtedy, gdy umowa nie dojdzie do skutku.
W dzisiejszych czasach brak wiedzy prawnej nie oznacza przegranej reklamacji; jeśli nie możemy zrealizować przysługujących nam praw, warto udać się do Starostwa Powiatowego w naszym mieście, gdzie w pokoju 24 otrzymamy fachową pomoc.
Pan Sewerynek odpowiadał wyczerpująco na liczne pytania zgłaszane z sali, a na zakończenie dostaliśmy przydatne broszurki wyjaśniające, jak sobie radzić z biernością przedsiębiorcy, z windykatorem, komornikiem, a także jak nie dać się nabrać przy zawieraniu umów finansowych /np. pożyczki/.
Dzisiejsze spotkanie znacznie poszerzyło naszą wiedzę na temat praw konsumenta i na pewno zaowocuje ostrożnością przy różnorodnych transakcjach.