[logo]



RADOMSZCZAŃSKI UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU "WIEM WIĘCEJ"
www.wiem-wiecej.com.pl
Biuro uniwersytetu mieści się w Radomsku, przy ul. Prymasa Wyszyńskiego 27
tel. 660-408-033
Biuro RUTW "Wiem więcej" jest czynne w robocze środy w godzinach 12.15 do 14.15 i piątki w godzinach 10:00 do 12:00
miesiąc
rok
Kalendarz
„Mamy takie nałogi, jakie mamy możliwości”

Nasi Przyjaciele i Sponsorzy:
dr Jarosław Ferenc
Prezydent Miasta Radomska
Małgorzata
Kańska - Kipigroch
Zastępca Prezydenta Miasta Radomska
Mirosław Olszewski
Dyrektor Regionalny SAN
Andrzej Andrysiak
Wydawca Gazety Radomszczańskiej
Marek Kurczych
Paweł Worwąg
Redakcja i realizacja: 
Maria Jeziorska, Adam Wodzisławski
Obsługa techniczna: 
Paweł Worwąg
Seniorze, nie daj się oszukać

img

Na spotkaniu integracyjnym w dniu 7 marca 2019 roku gościliśmy p. Michała Sewerynka - Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Radomsku, który mówił o sprawach bardzo interesujących i istotnych dla każdego z nas.

Przekazał nam wiele cennych wskazówek, jak postępować, gdy jesteśmy niezadowoleni z jakiejś transakcji lub usługi. Dowiedzieliśmy się, kiedy zakupiony towar podlega zwrotowi, jaka jest różnica między rękojmią, a gwarancją. Czy koniecznie trzeba mieć oryginalne opakowanie przy składaniu reklamacji. Uświadomił nam, że nie tylko faktura i paragon są dowodem zakupu, może nim być również wyciąg z rachunku bankowego czy też potwierdzenie płatności kartą.

Rzecznik radził, aby reklamacje składać pisemnie i wysyłać listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Dowiedzieliśmy się również, jaka jest różnica między zaliczką, a zadatkiem; ma to duże znaczenie wtedy, gdy umowa nie dojdzie do skutku.

W dzisiejszych czasach brak wiedzy prawnej nie oznacza przegranej reklamacji; jeśli nie możemy zrealizować przysługujących nam praw, warto udać się do Starostwa Powiatowego w naszym mieście, gdzie w pokoju 24 otrzymamy fachową pomoc.

Pan Sewerynek odpowiadał wyczerpująco na liczne pytania zgłaszane z sali, a na zakończenie dostaliśmy przydatne broszurki wyjaśniające, jak sobie radzić z biernością przedsiębiorcy, z windykatorem, komornikiem, a także jak nie dać się nabrać przy zawieraniu umów finansowych /np. pożyczki/.

Dzisiejsze spotkanie znacznie poszerzyło naszą wiedzę na temat praw konsumenta i na pewno zaowocuje ostrożnością przy różnorodnych transakcjach.

Powered by CuteNews